Dagens ridpass - Lydia, 9/9-11.

                                             
Jag tog in Lydia kl. 10.30 & började fixa henne. Hon var lerig på halsen & vissa delar på benen så det försökte jag ta bort det så gott jag kunde. Jag fixade klart henne & gick ner mot ridbanan & satte upp för att fixa stiglädrerna så dom var lika på båda sidorna.  Det var lerigt & geggigt på ridbanan så hon snubblade några få gånger men inte mer än så. Jag började med att skritta fram henne på långa tyglar i 10 min i höger varv innan jag kortade in dom & började ställa & böja henne i hörnen. Hon kändes segare än vanligt, men det kan ha berott på att vi var själva på ridbanan & jobbade. Jag kom fram i trav & travade 1-2 varv runt ridbanan tills jag gick in i en volt & gjorde lösgörande arbete. Jag flyttade bakdelen mot yttersidan & sen samma sak fast mot innersidan & då kändes hon mjuk & rund i kroppen. Gick ut på fyrkants spåret igen & påbörjade en skänkelvikning & det börjar sitta bättre nu & på slutet så fick vi till en bra skänkelvikning! Kom sen ut i vänster varvet & fattade en galoppfattning, jag galopperade på en volt på vänster sidan då det var mer lerigare på höger sidan. Saktade av till trav & gjorde halt mellan två koner, i början så stretade hon emot halten men efter några gånger så satte vi det perfekt :) Gjorde samma sak fast i andra varvet. Jag skrittade henne en stund för att hon skulle vila upp sig litegrann tills nästa övning. Jag tog upp stigbyglarna & kom fram i trav & så flög vi in i galopp & hon var sammarbetsvillig hela tiden. Vissa stunder var hon rikigt himmelsk ♥ Jag travade på med halvlånga tyglar & skrittade sedan av henne runt jordhögarna. Det kändes väldigt trevligt & jag är nöjd, jag gillade känslan & det kändes som Lydia var nöjd också ;)



Fotograf: Julia Wester ©.

DAGENS OUTFIT:
Hjälm - Halo rider.
Handskar - Lyckås.
Piké - Gekås, Ullared.
Ridbyxor - Hööks hästsport.
Ridstövlar - Mountain Horse.

Träns - Vet inte.
Benskydd - Ingen anning.
Schabrak - Hööks hästsport.
Sadel - Vet bara att det är en hoppsadel.


Kommentarer
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0