Södertörns hästklinik.

Jag bloggade inte igår för jag orkade inte & jag är inte tvungen att blogga alla dagar. Utan jag gör de när jag vill & kan! Men igår var jag hos Luke & Sara berättade att veterinären ville att vi skulle komma så fort det gick så när vi kom till Häringe så satte vi på honom skydd & jag lastade in honom i transporten & han sköte sig bra :) När vi var framme i Södertörns hästklinik så lastade jag ut han, gick runt något varv & gick sedan in i kliniken, in till ett rum där en tjej satte en spruta med tuppkam på hans höger framhov. Och även det gick bra, när det var klart så gick jag ut & lät han beta gräs i några minuter för Sara skulle mocka transporten & efteråt lastade jag in honom igen & så åkte vi tillbaks till stallet. När vi kom fram & jag lastad ut honom så blev han lite ivrig & ville att allt skulle gå snabbt men jag tog honom tillbaks & bakade sedan lugnt ut honom. Ställde upp honom inne i stallet & gjorde honom så fin jag kunde & mamma flätade hans man & det blev riktigt fint. Vi gjorde inga knoppar på mannen för vi visste inte hur vi skulle göra & allt blev bara fel, haha! Men jag lyckades göra en knopp på hans pannlugg :'D *glad min* Vi tog honom till paddocken & jag fotade några bilder, men inte mer än så, eftersom han vart glad & galopperade så vi avbröt fotograferingen för det är ju inte så bra för han att galoppera när han har hälta :/ ♥ Så vi tog honom till hagen & släppte honom, jag fick fota inne i hagen men han var mer intresserad av att äta sitt hö istället att stå som modell för mig. Så jag fick bara 1 bild i hagen på honom. Jag var super trött efter, så när jag jag kom hem så tog jag det lugnt & vilade. Har ni lust att se några bilder jag tog på honom? :)


Nikon D5000 + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 DI Macro ©.
Min prins, världens vackraste Quarter i hela sverige, 29/9 2011.


Kommentarer
Postat av: Thelma ^^

sv: Det var synd..

Men du kanske kan tipsa mig om ett bra bloggnamn?

(häst inrikting)

2011-09-30 @ 19:01:18
URL: http://thelmasphotographs.blogg.se/
Postat av: Ellen :D <3

Sööt xD jag vill se bilder :D :D :D !!!!

2011-10-04 @ 06:37:53
URL: http://hoppodressyrtjejen.blogg.se/
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0