Svampplockning.

Idag åkte jag, mamma & min syster till Tyresta By för att plocka svamp. Vi var ute efter kantarell & någon annan matsvamp. Vi gick runt & letade i kanske 30 min tills vi äntligen hittade kantareller, vi fick med oss 4-5 st! Tyvärr hittade vi inga fler & så hittade vi inte heller den andra matsvampen utan mer giftsvampar så vi la det åt sidan & började plocka blåbär istället, vilket finns massor av i skogen! Vi inte plockat svamp förut eller inte vana vid det (nybörjare), kokade & åt inte vi inte kantarellerna alltså, haha. Medans min mamma & syster letade så fotade jag, jag fotade lila/rosa ljungar som finns mycket av i skogen. Otroligt fina är dom att fota & se på :) När vi var klara bestämmde vi oss för att åka hem & var hemma kl. 18.10. Har hunnit redigera bilderna på ljungarna så dom lär ni se i nästa inlägg. Imorgon kommer jag inte uppdatera förens på eftermiddagen för att jag kommer vara i stallet eftersom jag är hästskötare åt Alegro som Olga ska tävla Pay & Jump i runt kl. 10.00, så jag åker hemifrån kl. 08.30. Efter jag skött Alegro åt Olga så ska jag fota tävlingen när den börjar, med det menar jag att ni lär nog se några bilder imorgon kväll ;) Ska lägga mig tidigt eftersom jag kommer vakna så pass tidigt imorgon bitti & jag vill inte vara trött. Godnatt på er alla!


Bild från www.google.se
Gula kantareller.


Kommentarer
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0