Skutans höstfest.

Skrev aldrig vart jag skulle ta vägen idag, men Pernilla undrade igår när jag var i stallet om jag ville leda Lydia på hästpresentationen på Skutans höstfest som var idag. Och det kunde jag! Fick i allafall åka med Cassi & var framme ca kvart i 8. Tack skjutsen Cassi! När jag kom fram så gav Lydia sin mat ute i hagen, medans jag väntade på min tur att ha henne i stallgången så kollade jag på när alla fixade sina hästar. Vid kl. 08.50 fick jag ta in & sätta Lydia i stallgången. Jag började med att borsta igenom kroppen, kratsa hovarna, tvätta ögon & näsa. Och sen lyckades jag att fläta & knoppa hennes man & pannlugg:) Men dom blev inte perfekt då hon har ojämnt hår. När alla var klara tog vi ner dom till ridbanan där vi fick gå runt, när Pernilla presenterade & gav information om hästarna via högtalare. När det var slut tog jag upp Lydia till stallet & tog bort knopparna & släppte därefter ut henne i hagen. Jag gav henne några äpplen & morötter som hon uppskattade! Jag kollade också på hundhoppningen, fåruppvisningen, ponnygaloppen & löshoppningen. Var några pauser imellan & då sprang jag iväg för att köpa läsk & bakelse, eftersom pappa hämtade pengar, då jag inte hade med mig det innan jag for iväg till stallet. Jag var med mina vänner & hade det skoj, jag blev dåsig efter ett tag & åkte hem runt kl. 14.00. Har ork för att blogga idag, så en bildbomb från gårdagens ridning kommer & några inlägg därpå.

Dessvärre bildlöst inlägg! Fast jag tog några bilder meed Cassis kamera så jag får se om hon kan skicka dom :)


Kommentarer
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0