Nu borde jag vara..

(Det här får bli min första tidsinställda inlägg). Nu borde jag vara framme hos Emma & börjat fixa henne, tänkte köra ett lättare dressyrpass på ängen. Jag ska göra en övning jag skrivit ut från internet, jag ska ha koner som hjälp  & dom sätter mamma upp på ängen. En av mina vänner, Evelina tipsade om en ridövning som jag ska försöka komma ihåg att göra idag, annars får bli någon annan tillfälle. Jag är hemma ungefär kl. 12.30-13.00 =) Hejdå!

Såhär skrev Evelina:
Rid på en 20-25 meters volt & med täta mellanrum lägger du 10 m volter i stora volten, variera i skritt, trav & galopp. Du kan även flytta ut, alt in, bakdelen i stora volten. Öppnor, slutor & skänkelvikningar är också mjukgörande. Rid på en åttvolt & lägg till skänkelvikningar & öppnor. Mycket halvhalter & tempoväxlingar är också bra! :) Sen är det inte så jätte viktigt med att sitta ner i traven, rider man på en äng t.e.x kan hästen blir väldigt exalterad så då kan det vara bättre att rida lätt för att lugna hästen. Man kan t.e.x rida lätt i ett lugnare tempo & mycket halvhalter för att få hästen uppmärksammare, funkar de då, javisst, då kan du sätta dig ner.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Skriv gärna ett inlägg om hur de gick sedan! :)

2011-11-01 @ 15:22:08
URL: http://evovelina.blogg.se/
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0