Dag 12; Min favoritgren.

Min favoritgren är dressyr, jag känner att det visar min bästa sida inom ridning. Och dressyren är ju trots allt grunden för all ridning, eller hur? Jag skulle jätte gärna vilja testa på fälttävlan för det verkar roligt! Det kan ju också förekomma olyckor ibland, men det kan det också göra i vanlig hoppning m.m. Men hur som helst så är dressyr riktigt kul, verkligen när man känner att man gör framsteg, det kan ju gå fram & tillbaka med dressyren alltså att det går bra någon dag & sen nästa lite sämre. Men känslan när det går bra är underbar! Sen tycker jag att hästen spelar mycket roll i vad som är roligast, sitter man på en dressyrinriktad häst är oftast dressyren roligare & tvärtom. Fast Lydia är mer hoppinriktad, så tycker jag i allafall att hon är rolig att rida dressyr på! Hon har ändå ett otroligt fint steg i trav & galopp :')


Fotograf: Julia Wester ©.
Bild i repris, från den 23/9 2011.


Kommentarer
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0