Dag 15; Varför får hästar/ridning mig att må bra?

För att de är fantastiska individer! Många tror att hästsporten bara handlar om själva ridningen, men alla som någon gång prövat på denna underbara sport kan intyga att hästsport är så mycket mer än bara ridning. Det är samspelet mellan häst & ryttare, men också de där stunderna när man är ensam med en häst i stallet. Hästarna blir ens vänner & stallet blir ens andra hem. Känslan av att samarbeta med ett djur, inte bara på dess rygg, utan även på marken, ger en känsla som få andra sporter kan ge. Det är lite svårt att sätta ord på det, men jag mår helt enkelt bara bra av att vara med hästar. Och speciellt med Lydia & Luke då. Att ha häst innebär frihet, lycka, kärlek! Hur kan man inte må bra av dem?

Jag mår bra av att vara i stallet, känna lukten av häst & arbeta med händer & kropp. Känna att jag gör någonting nyttigt & bra. Bara mysa med hästen, utan att behöva tänka på jobbiga grejer, hit & dit. Hästar är underbara individer som har en otroligt lugnande inverkan på mig! De som håller på med hästar förstår nog vad jag menar.

Hästar är verkligen värdefulla djur. Vi ska ha respekt för dom!


Kommentarer
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0