Dag 2; När & varför jag började rida.

Jag började rida på Skutans Gård år, 2008. Jag hade velat rida redan när jag var mellan 9-10 år gammal för jag var intresserad & så hade jag skolvänner som red, vilket gjorde mig mer entusiastisk. Men mamma insåg inte hur mycket jag ville de. En dag följde jag med några vänner till stallet för att träffa hästarna & kolla hur de såg ut där. Jag vart så himla glad, jag kunde inte beskriva min känsla. Inte minst när jag gick in i en Ronjas spilta för att hälsa & räcka fram min hand som hon sedan slickade på, haha så söt (^^,). Jag berättade om min upplevelse för mamma men hon var inte övertygad, sen så tyckte mamma de var för dyrt för att gå på ridskola. Men när jag sen fick reda om min diagnos, Asperger syndrom samt social fobi år efter så hade jag det svårt med socialt umgänge & skola, vilket resulterade med att jag stängde in mig i rummet & gick nästan aldrig ut så då tyckte mamma att jag skulle få börja på Skutan & de gjorde jag när jag var runt 13 år. Den första ponnyn jag red var nämligen lilla Ronja :) Och sedan jag börjat vara & rida på Skutan så har det hjälpt mig otroligt mycket så det inte går att ana, både stallvännerna & hästarna. Från att vara instängd & nästan aldrig gå ut, till att komma ut & göra vad barn ska göra! Stallet ligger även nära mig, vilket är skönt & så är det rätt billigt om man jämför med andra ridskolor, men man får dock inte bra/- eller snabb utbildning som andra ridskolor erbjuder. Men eftersom jag inte är ute efter att bli någon stjärna så spelar det inte så stor roll i det hela. Nu vet ni i allafall hur de gick till!

Men för er som inte vet så har jag ju sagt upp min ridplats, så i måndags så var de sista ridlektionen. Boring! Kommer sakna uteritterna man kommer ha & vad man kommer lära sig etc. Det är inget man kan göra något åt, då jag har inte råd att gå kvar just nu om vi ska spara pengar. Men kommer vara med på aktiviteter dom håller & fririda ibland. Det man verkligen ska se fram emot är att det kommer bli extremt roligt under sommaren 2012 när jag hyr sommarhäst :'D


Kommentarer
Postat av: Paulina

Svara gärna på min fråga på bloggen! Hur värmer du egentligen upp din häst?

2011-09-21 @ 21:01:21
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0