Dagens ridpass - Alegro, 30/9-11.

                                             
Var inte planerat att jag skulle  rida idag, men jag hade lust att rida så jag kollade med Skutans personal om vilken häst som var ledig & den ända hästen som var ledig var Alegro så jag bokade honom eftersom jag inte ridit honom förut & ville testa hur han är att rida. Men nu vet jag hur han är, så jag tänker inte fririda honom mera! Tyvärr..

Jag skrittade igång honom i 15 min, redan från början kändes han trög. Jag ville bara testa & känna honom så blev inte mycket galopp. Jag kortade tyglarna & som jag alltid gör så böjde & ställde jag honom vid hörnen, han stretade emot från början men sen gick det lite bättre. Jag fick skänkla ett bra tag för att få fram honom i trav men han bara ökade skritten, så där satt jag & skrittade runt i yttligare 5 min. Men jag gav inte upp så lätt, så jag använde mig mer av dressyrspöet & då lyssnade han bättre & började trava på. Jag travade i lättsists & högerbenet kändes helt weirdo, men det kan ha berott på hans sadel, stigläder eller stigbygel. Men jag testade sitta ner & även det kändes inte okej så jag saktade av till skritt & böt varv. Han var verkligen sk*t trög! Jag fattade galopp efter en stund & första gångerna satt dom inte så bra fast vissa gånger gick det helt ok. Obehaglig galopp kan jag säga, kändes hackigt i rörelserna. Haha, robothorse :'P Jag travade sedan något varv & han blev framtung ett tag & hård i munnen men sen blev han mjuk igen. JW red Walia & jag skrittade med henne runt jordhögarna & runt shettis, kom sedan tillbaks till ridbanan & skrittade 2-3 varv & hoppade sedan av & gick upp till stallet. Fixade av honom snabbt, släppte ut han i hagen & åkte hem. JK & Jossan fotade när jag red, så kan lägga upp några bilder om ni vill se. Blev inte många bilder, men det gör inget, för jag red ju Alegro!

Jag kan säga såhär om honom: Han är i
nte min typ av häst ;)


Kommentarer
Postat av: Thelma ^^

SV: den fanns redan... :(

Kan du något mer? :D

2011-09-30 @ 22:12:39
URL: http://thelmasphotographs.blogg.se/
Postat av: nathalie

Heej!

Älskar din bloggdesign, har du gjort den själv?? :) isf, kan du göra en åt mig? (om du vill) : )

Kraam! ;D

2011-10-01 @ 07:52:53
URL: http://fotografennathalie.blogg.se/
Postat av: © sarastille

Anmäl dig gärna till dagensblogg hos mig :)



http://sstille.blogg.se/2011/september/dagens-blogg-anmal-er-har-avslutas-sondag.html#comment

2011-10-01 @ 10:04:54
URL: http://sstille.blogg.se/
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0