Dagens ridpass - Lydia, 19/9-11.

                                             
Jag var inte uppskriven på någon häst när jag kom till stallet, men eftersom Maja (vår ridlärare, Pernillas dotter) är minst & kortast i vår grupp & skulle ha Lydia, så fick hon byta till Verona & då fick jag Lydia. Jag blev självklart glad & lycklig ♥

Jag hämtade henne från hagen, vidare in i spiltan & tog av henne täcket. Jag ryktade & kratsade hovarna tills dom blir rena & fina. Sen så satte jag på henne fram & bakskydden. Jag sadlade & tränsade färdigt henne & gick ner till ridbanan & hoppade upp. Jag skrittade fram i vänster varv & så satte Pernilla på Lydias inspänningar löst. Kortade tyglarna & körde på halvhalter för att få henne lyssna på mig. Jag kom fram i trav & böjde & ställde henne i hörnen vilket hon klarade galant! Jag satt sen ner i traven & ökade den på långsidan & då blev det skumpigt en stund men gjorde halvhalter & då gick det betydligt bättre. Därefter så delade vi oss på volterna & fortsatte trava på. Jag fick henne rund & fin på volterna & Pernilla tyckte det såg bra ut :) Jag la sedan försiktigt tillbaks stigbyglarna på plats & fattade galopp. Det gick bra, förutom att hon saktade av efter 4-5 steg & släng travade, haha xD Men fattade galoppen återigen & då höll det längre än förra gången. Gjorde samma sak i andra varvet där med. Jag tyckte hon var seg i galoppen idag, det kan bero för att hon hade inspänning eller för det var blött på ridbanan. Jag skrittade sedan av henne på långa tyglar. Berömmde & klappade henne på halsen för tyckte hon gick lysande & sedan så hoppade jag av. Jag stolt över mig själv & mer stolt över Lydia! Jag ledde henne tillbaks upp till stallet där hon fick sin mat. Jag fixade henne & släppte sedan ut henne i hagen.


Kommentarer
« Spara mina uppgifter?
« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« Din URL/Bloggadress

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0